Ing. Dana Jakubíčková: Klienti musí cítit, že pro ně dělám maximum

Rozhovor s Ing. Danou Jakubíčkovou, samostatným finančním poradcem společnosti Favour Finance.

Dano, mezi kolegy jsi známá svoji vášní k poradenské práci. Jaký je tvůj recept na bezchybnou péči o klienta a výborný následný servis?

Každý z nás, když potřebuje něco řešit, tak chce toho nejlepšího. Snažím se, aby moji klienti měli z mé práce pocit, že jsem pro ně ta „ nejlepší", mám na ně vždy čas a mohou se mi svěřit s čímkoliv. Prostě abychom se vzájemně těšili, že se uvidíme.

Práce s lidmi není vždy jen jednoduchá a vyžaduje především dobrý vztah k lidem obecně. Jaký je tvůj vnitřní postoj ke klientům, stávajícím či potenciálním?

Jsem člověk, který si rád s lidmi povídá, je mi mezi lidmi dobře. Práce s klienty mi setkání umožní, dozvídám se jejich osobní příběhy. Mám radost, pokud jim mohu svými znalostmi pomoci a v důsledku toho i usnadnit jejich život. Mezi klienty mám i mnoho kamarádů, s některými si už tykám. Důležité je, aby věděli, že jsem tu pro ně a mohou mi kdykoliv zavolat.

Práce s lidmi je také energeticky náročná. Co ti pomáhá zůstat stále pozitivně naladěná a motivuje tě k ještě lepším výkonům?

Pro mne je důležité, aby lidé cítili, že pro ně dělám maximum. Aby si uvědomili, že to není ani obyčejné, ani běžné. Jejich úcta a pochvala mi umožňuje pracovat co nejlépe.

Můžeš popsat konkrétní příklad, kdy se ti kvalitní péče o klienta opravdu vyplatila či ti dal klient najevo, jak moc si toho váží?

Pomáhám svým klientům i hlásit pojistné události, kontroluji doklady, které posílají na pojišťovnu. Moje letitá klientka přišla za mnou do kanceláře společně vyplnit formuláře. Díky tomu jsem ji upozornila na lékařskou zprávu, která byla zavádějící a vedla by k tomu, že by pojišťovna nemusela plnit. Klientka je OSVČ a pojištění pracovní neschopnosti pro ni znamená náhradu výdělku. Nechala si lékařskou zprávu doplnit a díky tomu dostala zaplacenou celou dobu léčení. Její poděkování je pro mne důkazem, že svou práci dělám výborně a měla jsem z toho dobrý pocit.

Myslíš si, že díky kvalitnímu vztahu mezi poradcem a klientem se ti lépe sbírají reference?

Ano, určitě. Člověk, kterému jsem pomohla vyřešit jeho problém, splnit jeho přání či ukázala, jak je důležité mít vše v pořádku, prostě který má svou vlastní pozitivní zkušenost, si na mne často vzpomene a řekne o mně rodině a kamarádům.

V nedávné době se ti splnil sen a otevřela jsi nové poradenské centrum v Brně. Co tomu předcházelo? Jak náročné je otevřít takové centrum?

Za dobu své práce ve financích jsem pracovala nejen jako poradce, ale i jako lektor vzdělávání a jezdila jsem po celé republice. Kancelář jsem měla u sebe doma a své osobní klienty jsem navštěvovala velmi zejména u nich. Často jsem pracovala v noci, kdy byl klid. Časem se to odrazilo na mém zdraví a postavě a já si uvědomila, že vlastní kancelář mi umožní i změnu návyků. Také jsem chtěla své znalosti a zkušenosti předat někomu dalšímu, který by se mnou o klientelu pečoval. Jenže pro budování týmu potřebujete i odpovídající prostředí. Otevření kanceláře jsem probrala s manželem, který mi slíbil pomoc se stěhováním a vybavením. Moje kancelář je ve vile s krásným výhledem do zeleně a s právní kanceláří nade mnou v 2. patře. Jsem ráda, když mi klienti potvrdí, jak se zde cítí dobře, protože já jsem zde také spokojená.

Jak velký je aktuálně tvůj tým? Máš v plánu další rozšiřování?

Zatím pracuji sama, v kanceláři mám asistentku. Potkávám se se zajímavými lidmi a hledám toho, s kým budu mít stejné vize, s kým si prostě „sednu". Můj plán je najít 3 spolupracovníky.

Jsme uprostřed probíhajícího léta, najdeš si čas na dovolenou a odpočinek?

Na dovolené u moře jsem byla již v červnu a moc mi pomohla. Nyní odpočívám spíše pracovně na zahradě u chaty, kterou máme kousek od Brna. Snažím se zvládnout rostoucí přírodu a na terase chaty, zakryté jabloní, se mi výborně odpočívá.

Dani moc děkuji za rozhovor a přeji mnoho pracovních i osobních úspěchů.